Wpływ parametru cienkie szkło na wygląd elementów szklanych
Prezentacja efektu szkła w projekcie może zależeć od wewnętrznej budowy danego modelu 3D. W świecie rzeczywistym obiekty szklane mają pewną grubość zatem promienie światła przechodzące przez obiekt szklany, np. szybę załamują się dwukrotnie lub czterokrotnie np. w przypadku szklanego klosza. Algorytm path tracing liczy podobnie, niestety może się zdarzyć, że wstawimy do projektu model, który został narysowany w sposób uproszczony, tj. została narysowana pojedyncza powierzchnia bez uwzględnienia grubości obiektu. W takiej sytuacji następuje nieprawidłowe załamanie światła i zamiast efektu np. szklanego klosza powstaje efekt szklanej kuli. Taką sytuację obrazuje obrazek po lewej stronie poniżej. Ponieważ jest to “wada” modelu to, żeby uzyskać prawidłowy efekt, musimy programowi “powiedzieć” jak ten model należy potraktować. Służy do tego opcja CIEŃKIE SZKŁO, którą należy zaznaczyć we właściwościach materiału obiektu szklanego (ostatnia pozycja).