CAD Kuchnie Max 7

Program CAD Kuchnie Max to niezwykle proste w obsłudze a jednocześnie zaawansowane technologicznie narzędzie do projektowania wnętrz oraz mebli kuchennych.

W skład programu wchodzą:

  • program CAD Kuchnie Standard – za jego pomocą można w prosty i szybki sposób zaprojektować i zwizualizować dowolne pomieszczenie kuchenne, nieodłącznym elementem każdego projektu jest dokumentacja techniczna oraz wycena
  • uniwersalna baza szafek kuchennych v.2017 oraz producenckie bazy sprzętu AGD
  • moduł wnętrzarski – przeznaczony m.in. do projektowania dowolnych wnętrz, np.: jadalni, pokojów dziennych, salonów, sypialni, łazienek oraz biur. W bazie programu znajdują się
    modele mebli (komody, witryny, fotele, krzesła, stoły oraz elementy dekoracyjne). Moduł został również wyposażony w darmowe dla użytkowników programu – bazy wyposażenia konkretnych producentów
  • nowy moduł tworzenia dokumentacji technicznej
  • program CAD Rozkrój – aplikacja przeznaczona do optymalizacji cięcia płyt meblowych,
  • moduł Tworzenia i Edycji Własnych Szafek – aplikacja umożliwiająca tworzenie własnych mebli
  • CAD Share-It Basic – umożliwiający interaktywną prezentację wykonanych projektów (wizualizacji) na dowolnym komputerze i urządzeniu mobilnym (smartfon, tablet)

Moduły opcjonalne (dodatkowo płatne)

CAD Kuchnie Max w swojej pełnej funkcjonalności sprawiają że nie są już zwykłym narzędziem projektowym, ale profesjonalnym stanowiskiem pracy każdego projektanta.

 

Typowy przebieg procesu projektowania wnętrza kuchennego

Tworzenie pomieszczenia

  • kreator ścian
  • narzędzia rysunkowe
  • funkcje związane z budowaniem ścian
    • edytor ścian
    • wstawianie skosów
    • wstawianie okien i drzwi
    • okna parametryczne
    • wstawianie elementów dowolnych typu: otwór, wnęka, występ
    • wstawianie przyłączy

Tworzenie i edycja elementów dowolnych

  • program umożliwia także tworzenie tzw. elementów dowolnych, tj.
    • powierzchnie poziome ( typ podłoga) np. podłoga podzielona na różne obszary
    • płaszczyzny pionowe (typ obudowa) np. tło za oknem
    • cokoły, w tym również cokoły o zadanym profilu poprzecznym
    • obiekty typu graniastosłup o dowolnym kształcie podstawy, ostrosłupy (w tym również podesty o zadanym profilu bocznym) np. obudowy wanien, zabudowy g-k, obniżone sufity
    • tworzenie dowolnych skosów przy użyciu funkcji rysunkowej 3dface
    • tworzenie tekstu 3D (napisy przestrzenne )
  • tworzenie blatów nietypowych

Uniwersalna baza szafek kuchennych

  • 2000 szafek w różnych typoszeregach wymiarowych i rodzajowych
  • 60 rodzajów różnych frontów
  • wymienne uchwyty

Sprzęty AGD 

  • moduł sprzętów AGD zawiera producenckie biblioteki obiektów 3D natury kuchnnej,
    znajdziemy tutaj: piekarniki, płyty ceramiczne, lodówki, kuchnie mikrofalowe, zmywarki, okapy, zlewy i wiele innych
  • prosta metoda zamieniania obiektów w projekcie
  • dane techniczne
  • producenci obecni w bazach: Bosch, Siemens, Samsung, Amica

Edytor własnych szafek

  •  niewiarygodnie proste w użyciu narzędzie umożliwiające zbudowanie własnej szafki kuchennej w trzech prostych krokach:
    – zdefiniowanie parametrów korpusu
    – dodanie półek
    – zdefiniowanie frontów
  • szafkę zapisujemy w tzw. bazie użytkownika i możemy z niej korzystać w kolejnych projektach
  • nie tylko bryła – program generuje zestawienie konstrukcyjne szafki, gotową informację o wymiarach poszczególnych formatek

Gotowe do użycia biblioteki elementów wyposażenia wnętrz

  • standardowo program wyposażony jest w kilkadziesiąt tysięcy modeli elementów wyposażenia wnętrz
  • biblioteka podzielona jest na bazy uniwersalne oraz bazy producenckie
  • obiekty podzielone są wg. kategorii użytkowych, np.: sanitariaty, wanny, umywalki,stoły, krzesła, regały, oświetlenie, dekoracje, etc
  • możliwe jest również ustawienie widoku wg. producentów
  • wygodne metody wstawiania: do ściany, wskaż punkt
  • ręczne oraz automatyczne ustawianie poziomu wstawiania obiektów
  • możliwość zmiany wymiarów
  • możliwość dodawania własnych modeli 3D przy użyciu konwertera modeli (obsługuje plik dwg, dwx, skp, 3ds, obj i inne)

Tekstury

  • razem z programem dostarczane są biblioteki tekstur, pogrupowane na: materiały standardowe, producentów i użytkownika
  • materiały standardowe zawierają uniwersalne biblioteki tekstur podzielone wg kategorii użytkowych, np.: cegły, tapety, tła, kolory, płytki, okładziny, drewno, etc.
  • materiały producentów to cyfrowe katalogi produktów umożliwiające użycie dostępnych w handlu produktów, każdy dekor oznaczony jest numerem katalogowym i nazwą handlową. W bazach dostępne są dane kontaktowe do dostawcy oraz dodatkowe materiały informacyjne w postaci broszur pdf
  • program umożliwia również utworzenie własnej biblioteki materiałów graficznych (pliki bmp, jpg)
  • osobnym rodzajem materiału są farby Tikkurila i SIgma, które posiadają cechy materiału producenckiego + dodatkowo są policzalne, czyli możliwy jest raport zawierający informacje nt. wybranego produktu oraz jego niezbędnej ilości do pokrycia zaprojektowanej powierzchni
  • możliwość rozbudowania programu o moduł płytek ceramicznych (wymaga dokupienia stosownej licencji)

Nowa dokumentacja techniczna

  • proste i intuicyjne narzędzie do tworzenia profesjonalnej dokumentacji technicznej
  • rzuty i przekroje ścian
  • automatycznie generowane zestawienia szafek w danym przekroju
  •  dokumentacja blatów
  • szybkie i precyzyjne wymiarowanie
  • rzuty w dowolnej skali definiowanej przez użytkownika
  • wygodne narzędzia opisowe
  • wstawiania dowolnych grafik
  • pola opisowe
  • zapis do pliku pdf
cad kuchnie dok

Zestawienia, wycena, kosztorys, dokumentacja techniczna

  • zestawienie i wycena szafek użytych w projekcie (kosztorys)
  • zestawienie i wycena elementów 3D użytych w projekcie
  • moduł dokumentacji – automatycznie generowana dokumentacja techniczna z możliwością ręcznej korekty

Wizualizacja projektu

  • program CAD Decor wyposażony jest w szybki Rendering Standardowy, który umożliwia uzyskanie realistycznych wizualizacji projektu
  • użytkownik na etapie projektowym ma możliwość wpływu na parametry oświetlenia projektu, dostępne są następujące źródła światła: lampy halogenowe, świetlówki, światło punktowe (ogólne), światło słoneczne
  • możliwe jest globalne ustawianie parametrów jasności sceny i jakości renderingu
  • materiałom typu tekstury można ustawiać właściwości fizyczne takie jak: emisja światła, połysk, odbicia (lustro), szkło oraz mapowanie wypukłości (bump mapping)
  • wizualizacje można wydrukować lub zapisać do pliku jpg, ponadto zrenderowany projekt można wyeksportować do aplikacji CAD Share-It Basic
Obrazek obok prezentuje wizualizację obliczoną metodą path tracing dostępną w module Renderingu Profesjonalnego
kuchnie redner

Współpraca z programem CAD Rozkrój 4.x

  • projekty wykonane w programie CAD Kuchnie można zaimportować do programu CAD Rozkrój w celu przygotowania produkcji szafek
  • CAD Rozkrój umożliwia rozpisanie poszczególnych formatek i optymalizację ich rozkroju na arkuszach płyty meblowej

Szczegółowy opis funkcji programu​

Rysowanie ścian w programie można wykonać na dwa sposoby: pierwszy to skorzystanie z kreatora ścian, drugi to możliwość rysowania ścian po ścieżce z polilini. 

Edycja pomieszczenia.

  • wstawianie z bazy okien i drzwi, w tym okien parametrycznych 
  • wstawianie i edycja parametrycznych otworów, wnęk i występów w ścianach 
  • wstawiane oznaczeń symboli elementów infrastruktury pomieszczenia (kratek wentylacyjnych, przyłączy gazu, wody, gniazd elektrycznych, itp) 
  • możliwość wstawiania okien i otworów w skosach

Edytor graficzny ścian

  • graficzne narzędzie umożliwiające edycję parametrów wybranej ściany, stworzenie wnęk, ścięć ściany oraz narysowanie ścianek działowych. 

Funkcja ELEMENT DOWOLNY umożliwia wygenerowanie obiektów 3D na podstawie wcześniej zdefiniowanego kształtu lub linii. Mogą to być następujące obiekty:

  • podłoga, sufit (płaszczyzna pozioma)
  • obudowa (płaszczyzna pionowa)
  • cokoły (obiekt generowany  na podstawie linii, domyślnie o przekroju prostokątnym ale możliwe jest również wyrysowanie obiektu o dowolnym przekroju)
  • podesty (obiekt “wyciągany” w górę na zdefiniowanego kształtu)
  • tekst 3D
  • rysowanie dowolnych płaszczyzn w przestrzeni 3D (skosy nietypowe) na bazie obiektów stworzony za pomocą funkcji 3dface

Funkcja SŁUPY – generuje bryły przestrzenne na podstawie predefiniowanych kształtów

  • graniastosłupy
  • ostrosłupy

W programie dostępnych jest kilkadziesiąt tysięcy gotowych do użycia modeli 3D. Perfekcyjnie wykonane modele 3D narysowane są w odpowiedniej skali i są oteksturowane. Oczywiście jeśli jest taka potrzeba to można je modyfikować w zakresie wymiarów oraz nadawać im swoją własną kolorystykę i cechy fizyczne (szkło, plastik, chrom, aluminium, drewno, itp.).

Za pomocą konwertera modeli 3D możliwe jest dodawanie własnych obiektów do biblioteki.

W programie występuje prosta formuła wstawiania elementów, 

  • przyciąganie obiektów do ścian pomieszczenia,
  • wstawianie na dowolnej wysokości, na poziomie wskazanym lub lokalizowanym automatycznie
  • obracanie elementów o dowolny kąt w płaszczyźnie i w przestrzeni 3D,
  • możliwość swobodnej zmiany gabarytów elementu 
  • możliwość dowolnej zmiany tekstur, przeźroczystości i połysków,
  • możliwość wyceny i edycji wyceny wstawionych elementów.
  • wstawianie modelu uproszczonego (tylko obrys) lub pełnej bryły 3D

Prosty podział bibliotek

  • biblioteki uniwersalne ( kolekcje Wyposażenie wnętrz, Wybór projektantów)
  • biblioteki producenckie

Logiczne wyszukiwanie produktów

  • filtrowanie Producent/Typ; Producent/Zestaw; Typy standardowe
  • wyszukiwarka produktu
  • filtrowanie po rozmiarach

Program posiada funkcję generowania zestawienia /wyceny produktów użytych w projekcie

Środowisko .4CAD oferuje użytkownikowi całą gamę funkcji występujących programach typu CAD

Najczęściej używane funkcje to:

  • funkcje rysunkowe (linie, polylinie, prostokąty, koła, łuki)
  • punkty przyciągania (tzw. punkty charakterystyczne)
    • punkt końcowy
    • punkt bliski
    • punkt środkowy
    • punkt centralny
    • punkt prostopadły
    • punkt bazowy
    •  punkt kwadrant
    • punkt przecięcia
  • kopiowanie, przesuwanie, odbicie lustrzane i obracanie obiektów
  • operacje na liniach
    • przytnij
    • odsuń
  • rozbijanie obiektów 3D na części pierwsze
  • tworzenie bloków z obiektów podstawowych
  • grupowanie obiektów
  • widoki podstawowe i aksjonometryczne
  • narzędzia wymiarowania
  • narzędzia tekstowe
  • i wiele innych

Konwerter 3D to nowoczesne narzędzie umożliwiające szybką i łatwą obróbkę trójwymiarowych modeli dostępnych w internecie. Konwerter obsługuje następujące formaty plików 3D: 

  • DWG,DXF (format programu AutoCAD) 
  • OBJ (format pliku wykorzystywany w Blenderze)
  • PLY, STL (standardowe formaty wykorzystywany w wielu programach do tworzenia grafiki trójwymiarowej)
  • SKP (format pliku programu Google Sketch Up)
  • CTM (format programu OpenCTM) 
  • 3DS (format pliku programu 3D Studio Max i wielu innych)

Konwerter 3D pozwala łatwo przekonwertować modele w wymienionych formatach do formatu DWX wykorzystywanego w programach CAD Decor, CAD Kuchnie i CAD Decor Pro a następnie jednym kliknięciem dodać je do indywidualnej bazy modeli użytkownika. Po przeprowadzeniu tych dwóch prostych czynności modele są gotowe do natychmiastowego wykorzystania w aktualnie tworzonym rysunku, mozna je zapisać na stałe w bazie dzięki czemu dostępne są w każdym kolejnym projekcie. 
W ten sposób każdy użytkownik programów CAD Decor, CAD Kuchnie i CAD Decor Pro może w krótkim czasie powiększyć swoją własną kolekcję modeli 3D o wiele nowych, niepowtarzalnych i nowoczesnych obiektów.

Źródła bezpłatnych modeli 3D to np: BankModeli3D.pl , archive3d.net , sketchup warehouse i wiele innych

Program dostarczany jest z uniwersalną biblioteką szafek kuchennych. Baza zawiera blisko dwa tysiące modeli szafek kuchennych podzielonych na czytelne kategorie

  • szafki dolne dolne h-720
  • szafki dolne do zabudowy AGD 
  • szafki dolne narożne
  • szafki dolne do jadalni
  • szafki dolne medium
  • szafki dolne wysokie do jadalni
  • szafki dolne kończące
  • szafki dolne z szufladami
  • szafki pod zlewozmywak
  • szafki i regały nastawiane
  • szafki wiszące
  • szafki wiszące do zabudowy okapów
  • szafki wiszące – szufladki
  • szafki wiszące narożne
  • szafki wiszące pawlaczowe
  • szafki wiszące wysokie
  • szafki dolne wysokie
  • szafki dolne bardzo wysokie
  • fronty maskujące
  • elementy maskujące
  • pilastry
  • półki 

Moduł sprzętu AGD zawiera gotowe do użycia biblioteki sprzętów wyposażenia kuchennego. Dostępni producenci:

  • BOSCH
  • SIEMENS
  • SAMSUNG
  • AMICA
  • ELEKTROLUX
  • BEKO
  • BEST
  • BLANCO
  • DEANTE
  • ELICA
  • FALMEC
  • PEKA
  • STEEL
  • WHIRPOOL

Wewnętrzny podział baz zależy od asortymentu danego producenta.

W programie dostępne są dwie funkcje umożliwiające wygenerowanie blatów

  • blaty typowe – program generuje standardowe blaty na szafkach albo w trybie automatycznym albo zdefiniowanym przez użytkownika
  • blaty typowe – program generuje dowolne blaty na podstawie narysowanego kształtu
  • dokumentacja blatów – program narzędziowy umożliwiający przygotowanie dokumentacji technicznej blatów

Moduł umożliwiający parametryczne budowanie własnych szafek kuchennych czy też prostych mebli skrzyniowych

Budowa szafki odbywa się w trzech prostych krokach

  • definiowanie korpusu
  • definiowanie półek
  • definiowanie frontów

Utworzony mebel można zapisać w bibliotece szafek użytkownika w celu wielokrotnego wykorzystania w innych projektach. Ponadto program generuje zestawienie elementów konstrukcyjnych utworzonej szafki.

Uwaga!
Moduł standardowo dostępny w programach CAD Kuchnie MAX oraz CAD Decor PRO. oraz jako opcja do programu CAD Kuchnie Standard

Program oferuje nam możliwość utworzenia dokumentacji technicznej projektu za pomocą zautomatyzowanego narzędzia generującego dokumentację.
W module możemy zdefiniować zawartość generowanego dokumentu, tj. strony tytułową, wizualizacje, rzuty, wycenę

Zestawienie elementów użytych w projekcie generowana jest za pomocą funkcji wycena, program zlicza wszystkie szafki, sprzęty AGD i inne obiekty użyte w projekcie. Użytkownik może edytować ceny produktów i dostosowywać ją do własnych potrzeb.

Za pomocą funkcji WYMIANA ZESTAWÓW jednym kliknięciem możemy zmienić rodzaj użytych w projekcie mebli kuchennych, ich kolorystykę albo rodzaje uchwytów. 

Funkcja LISTWY pozwala użytkownikowi na szybkie wygenerowanie listew przyblatowych, wieńczących górnych oraz wieńczących dolnych.
Moduł oferuje dwa tryby pracy: automatyczny i manualny. Możliwe jest tworzenie listew o własnym profilu.

  • interaktywny moduł 3D
  • dowolne położenie kamery oraz zmiany ogniskowej kamery
  • nakładanie na obiekty materiałów typu tekstury, farby, płytki ceramiczne
  • definiowanie cech materiału (odbicie, połysk, szkło, emisja, wypukłość)
  • selektywne sterowanie źródłami światła – włączanie i wyłączanie, różnicowanie natężenia,
  • edycja źródeł światła oraz ich cech: barwa świecenia, natężenie,
  • edycja położenia światła,
  • wizualizacja projektu
  • zapis wizualizacji w pliku typu JPG, 
  • zapis animacja do pliku avi
  • eksport projektu do aplikacji CAD Share-It Basic
  • wydruk wizualizacji (różne warianty wydruków: w kolorze, wydruk liniowy czarno-biały, wydruk liniowy z cieniowaniem).
  • fotorealistyczne wizualizacje  (dotyczy programów wyposażonych w moduł Renderingu Profesjonalnego)
  • praca na dwóch monitorach (podgląd wizualizacji dla klienta)

W module wizualizacji mamy możliwość nakładania na obiekty materiałów typu tekstury, farby oraz płytki ceramiczne (tylko CAD Decor, CAD Decor PRO oraz programy CAD Kuchnie z modułem płytek ceramicznych)

Materiały typu tekstury są podzielone na trzy zasadnicze grupy:

  • materiały producentów
  • materiały standardowe
  • materiały użytkownika

W ramach materiałów standardowych mamy dostęp do uniwersalnych bibliotek tekstur podzielonych na różne kategorie użytkowe

Materiały producentów to biblioteki odwzorowujące produkty realnie dostępne na rynku. Zaletą tej grupy materiałów jest domyślne wyskalowanie  do rozmiarów rzeczywistych oraz informacja katalogowa tj. nazwa handlowa, kod produktu.

Trzecia grupa materiałów to materiały własne użytkownika. Każdy użytkownik może w prosty sposób dodać do programu swoje własne tekstury, wystarczy wybrać przycisk dodaj i wskazać folder z zapisanymi teksturami w formacie jpg.

  • Zakładka światła pozwala użytkownikowi na sterowanie parametrami oświetlenia. Mamy tutaj podział na cztery grupy świateł dostępnych w projekcie, tj.
  • halogeny
  • świetlówki
  • światło punktowe
  • światło słoneczne

W zależności od wybranego rodzaju światła mamy do wyboru możliwość regulowania jego parametrów takich jak:

  • barwa świecenia
  • natężenie
  • zakres świecenia
  • kąt stożka
  • profile fotometryczne (ies)

Podstawowa metoda obliczeniowa (F1) w zakresie oświetlenia sceny. Obliczane są podstawowe efekty, takie jak światło, odbicia, lustra, połysk, cienie. Zaletą tej metody jest szybkość jej działania, wizualizacja uzyskiwana jest natychmiast po jej uruchomieniu. 

Obliczoną scenę projektu możemy zaprezentować odbiorcy na kilka sposobów

  • klasyczny obraz zapisany do pliku jpg
  • obraz zmodyfikowany za pomocą obróbki postprocesowej z dodatkowymi efektami graficznymi, możliwe do uzyskania:
    • szkic
    • kredka
    • obraz olejny
    • akwarela
    • rysunek linearny
    • rysunek w odcieniach szarości
  • wydruk
  • animacja zapisana do pliku avi
  • udostępnienie projektu na urządzeniach mobilnych za pośrednictwem aplikacji CAD Share-It Basic
  • możliwość wygenerowania kładów ścian i dokumentacji technicznej projektu

Najczęściej używany przez:

 
  • punkty salony sprzedaży mebli kuchennych, zakłady stolarskie
  • biura projektowe
  • indywidualni projektanci

Korzyści dla Ciebie

  • szybkie i wygodne w użyciu narzędzie projektowe
  • wykorzystanie w projekcie produktów dostępnych na rynku
  • wycena projektu
  • szybki zwrot inwestycji 

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe programów

Procesor
 
  • procesor: wielordzeniowy, np. seria i5, i7, i9 /im szybszy model tym większy komfort pracy, zwłaszcza gdy korzystamy z modułu Renderingu Profesjonalnego/
  • pamięć operacyjna RAM: min 8 GB, zalecamy 16 GB lub więcej
  • około 8 GB pamięci na dysku twardym (jest to ilość szacunkowa – faktyczna ilość miejsca na dysku zależna jest od ilości baz danych)
  • karta graficzna z procesorem nVidia GeForce serie GT, GTX /do pracy z modułem Renderingu Profesjonalnego zalecamy karty GTX seria 1050Ti, 1060, 1070, 1080 lub wyższe /
  • system operacyjny: Windows 10 wersja 64 bitowa

Uwagi. 

  • programy działają również na starszych systemach operacyjnych: Windows 7, 8 – 32/64 bity, 
  • programy nie współpracują z systemami Linux oraz Mac OS 
  • nie gwarantujemy poprawnego działania programu na innych kartach graficznych niż nVidia GT, GTX

Więcej informacji na temat sprzętu komputerowego