Rendering Profesjonalny metoda path tracing - jak ustawiać światła

Nowa metoda obliczeniowa PATHTRACING w programach wyposażonych w moduł Renderingu Profesjonalnego oferuje wysoką jakość renderowanych wizualizacji. Chcąc ułatwić Państwu start w pracy z nowym modułem przygotowaliśmy krótki film omawiający podstawowe aspekty ustawień świateł oraz właściwości materiałów podczas wizualizacji sceny dziennej.

Słowniczek pojęć przewijających się w materiale wideo:

  • halogeny – źródła świateł punktowych (można je edytować w następującym zakresie: czy świecą (tak/nie), czy są widoczne (tak/nie), kolor świecenia, natężenie, zakres, kąt stożka, profil fotomoetryczny
  •  światło punktowe – jest dodatkowym elementem oświetlenia w projekcie, służącym do doświetlania sceny zanim zostaną wstawione i odpowiednie dostosowane fizycznie istniejące źródła światła, na przykład podczas nanoszenia tekstur. Jego źródło nie jest widoczne w środowisku ani w wizualizacji,z wyjątkiem sytuacji, gdy jest edytowane i przesuwane. Światło punktowe należy wyłączyć w momencie tworzenia ostatecznego wyglądu wnętrza, gdyż może ono zniekształcać rozkład oświetlenia w nim (np. wnętrze będzie wydawało się jaśniejsze, niż w rzeczywistości, lub kierunek padania światła będzie inny, niż by na to wskazywały wstawione lampy)
  • emiter – obiekt, któremu zdefiniowano właściwość emisji dzięki czemu emituje światło do otoczenia (np. szyby okienne) oddziaływując na sąsiadujące z nim obiekty
  • podświetlenie – obiekty, którym nadano właściwość imitacji poświaty, która jednak nie wpływa na oświetlenie sceny