Ustawianie właściwości materiałów

Ustawienia właściwości materiałów

Często pytacie nas jak ustawić właściwości materiałów w taki sposób, aby renderowana scena wyglądała lepiej. Na poniższym przykładzie prezentujemy jak prosta zmiana kilku parametrów może wpłynąć na odbiór wizualizacji i finalny wygląd renderingu. Stosując poniższe wskazówki możemy ustawić podobne cechy innym obiektom w projekcie uzyskując ich realistyczny wygląd.

scena podstawowa mapowanie wypukłości

Okno po lewej prezentuje dwa obrazki wnętrza policzone za pomocą metody obliczeniowej pathtracing. Obrazek 1 to scena przeliczona z domyślnymi ustawieniami materiałów i obrazek 2 który prezentuje scenę z ustawionymi właściwościami fizycznymi materiałów.

W przykładach poniżej skupimy się na podłodze i suficie ale prezentowane zasady dotyczą wszystkich obiektów którym chcielibyśmy zmodyfikować właściwości fizyczne takie jak połysk, odbicie, chropowatość/rozmycie czy mapowanie wypukłości.

Omawiane ustawienia prezentowane są na przykładzie programu CAD Decor PRO v3.x ale dotyczą wszystkich wersji programów w tym CAD Decor i CAD Kuchnie wyposażonych w moduł Renderingu Profesjonalnego (wersja 2 i 3 )

Ustawienie podstawowe - podłoga: odbicie 0, chropowatość 0

Modyfikacja 1 - podłoga: odbicie 15%, chropowatość 0

odbicie

Modyfikacja 2 - podłoga: odbicie 15%, chropowatość 90%

chropowatosc

Modyfikacja 3 - podłoga: odbicie 15%, chropowatość 90% - sufit: odbicie 15%, chropowatość 80%, mapowanie wypukłości: 70%

mapowanie wypukłosci

Obejrzyj film prezentujący modyfikację powyższych ustawień

Bądź na bieżąco,
zapisz się do newslettera