Rendering Profesjonalny

Zobacz najnowszą prezentację i sam przekonaj się jakie to łatwe! Tym razem prelegentem jest osoba wyjątkowa, jest to sam twórca oprogramowania, który podczas video-prezentacji poprowadzi Państwa przez proces edycji oświetlenia w zaprojektowanym wnętrzu oraz opowie o niepowtarzalnych właściwościach Modułu Renderingu Profesjonalnego.



Render PRO - jak generowana jest wizualizacja:

Głównym zadaniem modułu Renderingu Profesjonalnego jest zapewnienie doskonałej jakości wizualizacji przy stosunkowo krótkim czasie obliczeń. Skrócenie czasu uzyskano dzięki współdziałaniu procesora karty graficznej (GPU) z nowoczesnymi, wielordzeniowymi procesorami (CPU). W efekcie otrzymano optymalny stosunek obliczeń do jakości otrzymywanych wizualizacji. Głównym zadaniem modułu Renderingu Profesjonalnego jest zaawansowane obliczanie oświetlenia globalnego (global illumination). Odbywa się ono za pomocą zaawansowanych technologicznie alorytmów używanych w komputerowej grafice 3D do prawidłowego oświetlenia sceny. Do najważniejszych należą metoda energetyczna (radiosity) i śledzenie promieni (raytracing), które są dostępne w module Renderingu Profesjonalnego, a także globalne cieniowanie (ambient occlusion), dostępne już w renderingu stanadardowym.
  • algorytmy global illumination (globalne oświetlenie) – jest to model oświetlenia, w którym uwzględniane jest nie tylko światło emitowane przez występujące w projekcie źródła światła, jak to ma miejsce w mniej przypadku mniej zaawansowanej wizualizacji, w której stosuje się oświetlenie lokalne, lecz również promienie odbite od innych obiektów, ścian i podłóg. Zastosowanie tej funkcji pozwala na otrzymanie realistycznie wyglądającego rozkładu światła w pomieszczeniu.
  • metoda energetyczna radiosity – jest to złożona metoda przeliczania danych i wyznaczania globalnego rozkładu oświetlenia scen trójwymiarowych, uwzględniająca odbijanie i pochłanianie światła przez różne przedmioty. Wyliczone tą metodą parametry oświetlenia są zapamiętywane przez program i są następnie używane do wyświetlania wizualizacji w czasie rzeczywistym. Zastosowanie tego rozwiązania poprawia wydajność renderingu i pozwala na uzyskiwanie takiego wyglądu wnętrza, jak w rzeczywistości. Uzyskane efekty są niezależne od położenia obserwatora.
  • technika bump mapping (mapowanie wypukłości) – jest to specjalistyczny sposób teksturowania szeroko wykorzystywany w grafice 3D, symulujący niewielkie nierówności faktury obiektów. Pozwala na uzyskanie efektu pełnej realności wizualizowanych powierzchni, na przykład wyglądu płytek ceramicznych. Dzięki mapowaniu wypukłości zyskują one naturalnie wyglądające połyski, szorstkości i wypukłości.
  • ambient occlusion (okluzja otoczenia) - innowacyjna metoda cieniowania powierzchni obiektów przestrzennych, polegająca na szacowaniu w jakim stopniu dany fragment powierzchni przedmiotu jest wystawiony na działanie światła rozproszonego w pomieszczeniu (tj. światła ambientowego). Jest to stosunkowo prosty sposób na nadawanie przedmiotom realistycznego i naturalnego wyglądu.
  • technika raytracing (śledzenia promieni) – jest to algorytm analizowania załamań i odbić promieni, które trafiają do obserwatora sceny, służący między innymi do uzyskiwania efektu okluzji otoczenia. Jej zastosowanie pozwala również na uzupełnienie oświetlenia sceny o promienie, pominięte w metodzie energetycznej, która brała pod uwagę tylko światło rozproszone. Technika ta umożliwia między innymi uzyskiwanie połysków na powierzchniach metalowych, załamań światła na szkle, lub – co bardzo istotne - wielokrotnych odbić w lustrach.
  • nadawanie efektu luminescencji – każdy obiekt w projekcie będzie mógł mieć dodaną właściwość emisji własnego światła, o dowolnym natężeniu i kolorze. Opcja ta zapewnia doskonały efekt dekoracyjny.
  • wybór kształtu oprawy świetlnej w oparciu o dane IES – źródła światła w wizualizacji będą mogły być nie tylko dowolnie i selektywnie regulowane z bieżącym podglądem efektów modyfikacji parametrów (koloru, natężenia, zasięgu itd.) lecz również można będzie im nadawać różnego rodzaju kształty w oparciu o dane IES, określające rzeczywisty rozkład światła w przypadku różnego rodzaju opraw. To rozwiązanie pozwala stworzyć naprawdę niepowtarzalną atmosferę w projektowanym wnętrzu, a także zachować maksymalny realizm wizualizowanej sceny.
  • opcje diagnostyki sceny - w tym naprawy odwróconych powierzchni modeli 3D, co pozwala na otrzymanie poprawnego rozkładu oświetlenia, odbić i połysków.
  • tworzenie ilustracji i animacji – oferujemy możliwość zapisu sceny w wizualizacji do pliku JPG, od rozdzielczości ekranowych do podwójnej wartości Full HD - 3840x2160 pixeli. Możliwe jest zapisanie obrazu statycznego do formatu obrazu przestrzennego – JPG stereo, który można następnie zaprezentować w 3D przy użyciu specjalnego monitora lub rzutnika i okularów 3D. Przy użyciu modułu dodatkowego Render PRO, możliwe będzie zapisanie wizualizacji do filmu w formacie AVI do formatu full HD, w oparciu o dowolną ścieżkę, z możliwością zmiany dynamiki ruchu kamery, jej ogniskowej, i odtworzenie jej na dowolnym komputerze, co stanowi bardzo atrakcyjną formę prezentowania wyników pracy odbiorcom.

< < powrót
Copyrights © CR SOFT 2016
Wszelkie prawa zastrzeżone