Poznaj nową metodę - pathtracing

Rendering Profesjonalny w wersji 3 wyposażony został w całkowicie nowy proces obliczeniowy – pathtracing. Metoda ta to całkowicie nowa jakość w stosunku do poprzedniej wersji renderingu. Przede wszystkim z uwagi na dokładność obliczeń, koniec z kompromisem, nowa metoda przelicza scenę projektu z dokładnością do pojedynczego pixela. Dzięki rozwojowi technologi i mocy obliczeniowych kart graficznych, doskonałej jakości obrazy możemy uzyskiwać po kilku minutach obliczeń. Na chwilę obecną możemy śmiało powiedzieć że jest to jeden z najszybszych, dostępnych na rynku silników renderujących. Program został wyposażony w dodatkowe narzędzia umożliwiające poprawę wyglądu obliczanej sceny, funkcje tone mappingu pozwalają na dynamiczne ustawianie parametrów obliczanej sceny korygując, takie parametry jak:

  • ekspozycja sceny
  • kontrast
  • gamma
  • redukcja jasności
  • balans bieli

 

W połączeniu z możliwością użycia popularnych tonacji barwnych, mamy narzędzie które pozwala na uzyskiwanie wysokiej jakości obrazów w niebywale krótkim czasie. Istotną cechą systemu obliczeniowego jest również jego skalowalność, oznacza to że program może wykorzystywać kilka kart graficznych do obliczeń dzięki czemu skracamy czas obliczeń do czasu liczonego w sekundach.

Przykłady zdjęć z różnymi ustawieniami tonacji barwnych i filtrów.